جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

چگونه تجهیزات آشپزخانه صنعتی را تهیه کنیم؟

۱۰ بازديد

انتخاب و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی یکی از مهم‌ترین تصمیمات برای افرادی است که قصد راه‌اندازی رستوران یا راه اندازی آشپزخانه صنعتی را دارند. برای تهیه تجهیزات آشپزخانه، ابتدا باید نوع کاربری آشپزخانه را معین کنید. اگر می‌خواهیم در آشپزخانه، غذاهای سنتی طبخ کنید باید تجهیزات آشپزخانه رستوران متناسب با این سبک غذا را تهیه کنید. اما اگر قرار باشد در آنجا غذاهای فست فودی پخته شوند باید تجهیزات را مناسب با غذاهای فست فود خریداری کنید.

 

علاوه بر این برخی از تجهیزات آشپزخانه برای همه انواع غذاها ممکن است یکسان باشند. برای مثال می‌توان به تجهیزات برودتی و تجهیزات شستشو اشاره کرد. همین‌طور برحسب کارکرد، تجهیزات آشپزخانه را می‌توان به دسته‌های متعددی تقسیم کرد. در این تقسیم‌بندی مواردی همچون  تجهیزات آماده‌سازی رستوران، مربوط به پخت‌وپز، تجهیزات برودتی و سرمایشی، تجهیزات مربوط به سرو غذا، خط سلف‌سرویس، تجهیزات مربوط به نظافت و درنهایت لوازم جانبی جای می‌گیرند.

 

 

تفاوت تجهیزات صنعتی آشپزخانه با تجهیزات آشپزخانه معمولی در چیست؟

ممکن است اولین کلمه مورد توجه در عنوان تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود کلمه صنعتی باشد و می‌خواهیم بدانیم که تجهیزات صنعتی آشپزخانه و تجهیزات آشپزخانه معمولی باهم چه فرقی دارند؟ آشپزخانه صنعتی به تجهیزاتی می‌گویند که میزان و نوع مصرف از آن‌ها بیش‌ازحد معمول باشد و به‌مراتب در تعداد خیلی بالا و حجم بالا از آن‌ها استفاده می‌شود.

تجهیزات صنعتی آشپزخانه معمولاً مانند تجهیزات آشپزخانه هستند که از موادی ساخته می‌شوند تا امکان کار در حجم و تعداد بالا را داشته باشند. اما در لوازم آشپزخانه خانگی نه تنها به ظرفیت کاری بسیار بالا همانند آنچه در رستوران ها اتفاق میافتد، نیازی نیست بلکه زیبایی ظاهری دستگاه نیز اهمیت پیدا می کند.

نکات مهم برای خرید تجهیزات رستوران

 برای راه انداری فست فود، کافی شاپ و رستوران مراحل مختلفی وجود دارد. برای راه اندازی این کسب و کارها معمولا خرید تجهیزات مناسب از دغدغه‌های اصلی صاحبان کار است. از این رو همیشه برای خرید دچار سردرگمی میشوند. با توجه به قیمت تجهیزات رستوران، تجهیزات کافی شاپ و تجهیزات فست فود بهتر است تا در گام نخست اطلاعات کافی درمورد محصولات جمع آوری و بهترین گزینه برای نیاز رستوران تامین شود تا در آینده نه چندان دور از هزینه های مجدد جلوگیری شود.

 

خرید اجاق گاز و فر رستوران

 خرید اجاق گاز و فر جزء تجهیزات فست فود، تجهیزات کافی شاپ و تجهیزات رستوران است. برای خرید اجاق گاز و فر باید متناسب با کسب و کار خودتان بهترین انتخاب را داشته باشید. تا بر این اساس هزینه مناسبی را برای خرید این تجهیزات صرف کنید. فری را انتخاب نمایید که ظرفیت بالایی داشته باشد. ظرفیت بالای فر سبب شده تا شما بتوانید چندین غذا را به صورت همزمان بپزید. که این مورد سبب شده تا شما به راحتی بتوانید در کمترین زمان تعداد زیادی غذا را به مشتریان خود ارائه دهید. از فرهای قدرتمند موجود در بازار میتوان به فرهای رشنال ساخت آلمان اشاره کرد.

خرید یخچال و فریز صنعتی

انتخاب یک یخچال و فریزر مناسب و با کیفیت در نگهداری مواد غذایی تاثیر بسزایی دارد. یخچال خوب موجب نگهداری درست سبزیجات میشود و در این یخچال‌ها به دلیل گردش هوای مناسب انواع مواد تازه مانند سبزیجات و … تازگی خود را حفظ خواهند کرد.

 

منبع: بهارنیوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.