چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

نکاتی درباره راه اندازی کافه بیکری

۱۳ بازديد

اگر قصد راه اندازی یک کافه نان را دارید به شما تبریک می گوییم. این حرفه در سراسر دنیا رو به گسترش است و مشتریان و علاقمندان ویژه ای دارد. ترکیب نان ها و شیرینی های تازه و خوشمزه با نوشیدنی های گرم یا سرد دلچسب می تواند برای هر رهگذری وسوسه برانگیز باشد. برای آن که از ابتدا کار خود را بر اساس اصول درست بنا کنید، توجه به نکات زیر را پیشنهاد می کنیم:

 

انتخاب مناسب مکان کافه بیکری

مکان های شلوغ و پررفت و آمد مرکز شهرهای بزرگ، اولین ایده ای است که برای راه اندازی کافی شاپ و کافه نان به ذهن می رسد. ولی این تصمیم را باید با دقت بیشتری بگیرید. مشکلات مربوط به آلودگی هوا یا جای پارک کردن ماشین را فراموش نکنید. ویژگی مکان هایی که محل تجمع مراکز اداری و تجاری هستند با محیط هایی که بیشتر محل سکونت مردم است متفاوتند و شما بر اساس نگرشی که نسبت به فضای ایده آل حرفه تان دارید، باید آن را انتخاب کنید. انتخاب مکان، تا اندازه ی زیادی، محدوده ی زمان کاریتان را هم مشخص می کند تا بتوانید زمان بندیِ بهتری، بر اساس نیاز مشتریانتان داشته باشید.

 

تبلیغات و بازاریابی برای بیکری

میزان قابل توجهی از موفقیت تجارت شما به تبلیغاتی که انجام می دهید بستگی دارد. این تبلیغات می تواند شامل جذابیت های ظاهری کافه تان برای جذب مشتریان رهگذر، تبلیغات کاغذی، تراکت ها، پوسترها و بوردهای شهری و چیزی که این روزها به وفور و سهولت در دسترس همگان است، یعنی تبلیغات در فضای مجازی شود. عکس هایی که در نور مناسب از محل کارتان تهیه می کنید، می تواند آن را به بهترین شکل ممکن معرفی نماید. مشتریان را در صفحه های شخصی که برای کافه تان در شبکه های اجتماعی درست می کنید، عضو کرده و اجازه دهید این جمع دوستانه هر روز با نوآوری ها، پیشنهاد تخفیف های ویژه و برنامه های سرگرم کننده آشنا شده و در اولین فرصت اوقات فراغت یا کارشان را در کنار شما بگذرانند.

 

ویترین و تجهیزات بیکری

محصولات شما در ویترین به نمایش در می آید و لازم است معرف ویژگی های ممتاز آن ها باشد. روی پلاکاردها و برچسب های معرفی، از عبارات مخصوصی استفاده کنید که به بهترین شکل طعم و مزه ی دلچسبشان را نشان دهد. حتی می توانید اسامی عجیب و غریب انتخاب کنید با اشکال و تصاویر تخیلی منحصر به کافه نان یا کافی شاپ شما! نورپردازی هم می تواند در جذب مشتریان گرسنه به شما کمک کند. نورهای گرم اشتها را تحریک می کنند. پخت نان همراه با نمایش آن به مشتری نیز از تکنیک های جلب توجه مشتری به حساب می آید. وقتی با استفاده از فرهای پخت نان شروع به کار می کنید عطر و بوی آن بیکری را گرفته و عملا ویترینی از کار شما خواهد بود پس به یاد داشته باشید از نمایش تجهیزات پخت نان برای بیکری و استفاده از آنها در برابر افراد حتی برای تشویق مشتریان به خرید نیز می توانید استفاده کنید.

 

کیفیت محصولات بیکری

همیشه حرف اول را مزه و عطر و بوی محصول شما می زند! استفاده از مواد اولیه ی تازه و فرهای پخت نان حرفه ای نقش زیادی در خوشمزه شدن آن ها دارد. کافه ی خود را پر از محصولات متنوع، نان های رژیمی، قهوه های مخصوص، شیرینی هایی با ظاهری متفاوت و کیک های کم چرب نمایید. نوشیدنی های مختلف را با هم ترکیب و رسپی های جدید کشف و ارائه نمایید. از علاقه و استقبال مشتریان استفاده کنید و از تجربه کردن نترسید.

فروش با حجم زیاد

اگر کافه نان شما در درجه ی اول یک نانوایی با تولید محصولات با حجم زیاد است، احتمالا شما عمده ی سود خود را از فروش آن ها به دست می آورید و فروش محصولات خاص، محدود تر است. این ویژگی یکی از نقاط قوت این حرفه است به شرط این که تناسب مواد اولیه ی خریداری شده و تازه بودن محصولات را رعایت نمایید. امروزه با استفاده از نرم افزارهای فروش که برای اتوماسیون رستوران ها، فست فودها، کافه ها و … به کار می رود می توان محاسبات و در نتیجه سود بیشتر و پیوسته تر و ضرر و زیان کمتری داشت.

 

محصولات تخصصی

با مقداری خلاقیت و تسلط به بازار کار خود، می توانید ارائه کننده ی محصولات منحصر به فردی باشید.

شاید تولیدکننده ی شیرینی خاصی را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید و از او بخواهید هفته ای یک روز، محصولش را به کافه نان شما بفروشد یا با استفاده از یک دستگاه اسپرسوساز اقدام به سرو قهوه در کنار سایر محصولات خود نمایید.

 

پیش بینی و خرید

سعی کنید تخمین درستی از فروش محصولاتتان داشته باشید تا در خرید مواد اولیه و پخت، دچار مشکل و ضرر نشوید. پیش بینی تقاضا می تواند به مقدار زیادی به کاهش هزینه ها کمک کند. برگزاری نظرسنجی های مختلف از محصولات مورد علاقه ی مشتریان در مجموعه ی ثبت شده ی اطلاعات آنان، که به باشگاه هواداری معروف است، تا حدودی می تواند این تخمینِ درست را در اختیارتان قرار دهد.

 

مشخصات فرهنگی

برای آن که کافه نان شما فرهنگ ویژه ای داشته باشد، می توانید از رویدادهای فرهنگی هنری محلی حمایت و آثارشان را در محیط خود تبلیغ کنید. اختصاص بخشی از فضا به کتاب، برگزاری برنامه های رونمایی از کتاب و معرفی شاعران و نویسندگان جوان، همراهی با فعالیت های خیریه، اقدامات حفظ محیط زیست و ده ها حرکت ممتاز و برخاسته از علایق و سلایق فرهنگی شما، محل کارتان را به جایگاهی ممتاز و ویژه تبدیل خواهد کرد.

 

منبع : سپند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.