جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

نکات مهم برای موفقیت در راه اندازی رستوران

۱۰ بازديد

در این متن سعی داریم نکات مهم در راه اندازی رستوران را برای کسانی که قصد راه اندازی یک رستوران را دارند، بیان کنیم.

همان طور که می دانید رقابت بسیار زیادی در این کسب و کار رستورانی وجود وجود دارد. رقابتی که در حال حاضر با شرایط نامساعد اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا بسیار سخت تر شده است.همه ما می دانیم که کسب و کارهای رستورانی سود بالایی دارند زیرا همواره مورد استقبال مردم قرار می گیرند. چرا که در کشور ما رفتن به رستوران و صرف غذا در آن یکی از تفریح های مورد علاقه ایرانیان است.با این حال آمارهای زیادی دال بر شکست رستوران ها در سال اول وجود دارد که می تواند آمار نگران کننده ای محسوب شود. طبق این آمار حدود 60? رستوران ها در سال اول بسته شده اند. بنابراین آگاهی از صفر تا صد راه اندازی رستوران در ابتدای مسیر می تواند بسیار کمک کننده باشد.نکته بسیار مهمی که بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند استفاده از تجربیات افرادی است که در این زمینه شکست خورده اند. ما قصد داریم تا خلاصه ای از تجربیات افراد ناموفق در راه اندازی رستوران را به شما ارائه دهیم.

 

انتخاب سرآشپز ماهر برای رستوران

اگر می خواهید در سال اول راه اندازی رستوران خود شکست نخورید حتما از سرآشپزهای با تجربه بهره گیرید. چرا که اگر فردی برای اولین بار مزه غذا را در رستوران شما بچشد باید آنقدر برایش دلچسب باشد تا بار دیگر نیز به رستوران شما بیاید و یا تصمیم بگیرد آن را به دوستان و آشنایان معرفی کند. سرآشپز ماهر علاوه بر تسلط بر عطر و طعم غذا به خوبی آمادگی استفاده از تجهیزات آشپزخانه رستورانی ، مدیریت آشپزخانه و کار تیمی را دارد و مانع از بروز بسیاری از چالش ها برای شما خواهد گردید.

 ثبت برند رستوران

 

حتما تاکنون با رستوران هایی مواجه شده اید که اسامی مشابه یکدیگر با لوگوهای یکسان دارند و در کنار هم تاسیس شده و همگی هم اصرار دارند که شعبه اصلی شعبه آنهاست. برای جلوگیری از این مشکل تنها کافیست که برای ثبت برند و لوگوی رستوران خود اقدام نمایید.زمانی که شما برند و لوگوی رستوران خود را ثبت کنید دیگر کسی نمی تواند از آن سوء استفاده نماید. در صورت عدم رعایت این موضوع شما می توانید به طور قانونی شکایت کرده و نتیجه این شکایت صد درصد به نفع شما خواهد بود.

 

منوی رستوران بسیار قوی و عالی

طراحی منو برای رستوران بسیار اهمیت دارد چرا که منویی خلاقانه با عکس های هیجان انگیز از بهترین غذاهای رستوران شما میتواند سبب افزایش فروش شما شود. پکیج های غذای کودک با جوایز هیجان انگیز هم سبب افزایش فروش شما خواهد شد.البته توجه داشته باشید که در این پکیج حتما باید به سلامتی کودکان اهمیت ویژه ای داده شود. برای منوی خود تلاش زیادی کنید زیرا یک منوی عالی باعث بازگشت مشتری به رستوران شما خواهد شد.

 

 

داشتن یک وبسایت تخصصی برای رستوران

یکی از راههای بازاریابی موفق این است که برای رستوران خود یک وب سایت راه اندازی کنید. زیرا این روزها بسیاری از افراد برای انتخاب رستوران حتما در اینترنت جستجو می کنند. پس اگر سایت شما را با جزییات کامل و یا حتی با رسپی های مختلف برای آموزش ببینند برای انتخاب رستوران شما بیشتر ترغیب می شوند.

 

بکارگیری روش های درست تبلیغاتی برای معرفی رستوران

استفاده از رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام و ... برای معرفی و تبلیغ برند خود عالی می باشد. به هیچ وجه تاثیر فضای مجازی را بر کسب و کار خود کوچک ندانید. در فضای مجازی شما می توانید با مشتریان خود تعامل داشته و برای ارتقای رستوران خود تلاش نمایید.

 

سرمایه گذاری بر روی آداب و معاشرت پرسنل

یکی از اصول مهم راه اندازی رستوران این است که با مشتریان خود همانند مهمان برخورد کنید. شخصیت و رفتار مناسب پرسنل سبب بازگشت مشتری و وفاداری آنها نسبت به رستوران شما خواهد شد. بنابراین بهتر است برای ارتقای پرسنل خود در این زمینه جلسات آموزشی متعددی ترتیب دهید.

 

 استفاده از روشهای خلاقانه برای قدردانی از مشتریان وفادار

با قدردانی از مشتریان وفادار مانند ارسال پیام های تبریک و پیام های حاوی کد تخفیف سبب افزایش ترغیب آنها برای بازگشت به رستوران خود شوید. ایده بسیار جالبی است اگر مشتریان خود را در روز تولدشان به همراه خانواده مهمان رستوران خود کنید. به این ترتیب مشاهده می کنید که مشتریان وفادار شما کم کم تبدیل به دوستانتان خواهند شد.

 

استفاده از افراد با ایده های نو و باهوش

سعی کنید همیشه از ایده های خلاقانه دیگران استفاده کنید. می توانید برای این کار از فالورهای خود در فضای مجازی بخواهید تا ایده های خلاقانه خود را با شما به اشتراک گذاشته و به کسانی که خلاقانه ترین ایده را داشته باشند جوایز ارزنده ای دهید.

 

منبع: ایسنا

20 تا از مهم ترین اصول موفقیت در زندگی (از زبان بزرگان)

موفقیت برای شما چیست؟ چگونه میتوان در زندگی موفق بود؟ بسیاری از افراد موفقیت را به ثروت میبینند، بعضی دیگر قدرت و افرادی میخواهند تاثیر مثبتی در جهان داشته باشند و مفید باشند و ما در اینجا 20 تا از جدیدترین اصول را برای شما بیان می کنیم.

اصول موفقیت از دید افراد بزرگ (اینفوگرافی)

همه ی اینها قابل قبول است، در واقع موفقیت یک مفهوم است که برای افراد مختلف، متفاوت است. پس این مهم نیست که موفقیت برای شما چیست، چیزی که مشخص است این است که به راحتی بدست نمی آید. کتابها و راهنمایی های بی شماری درمورد راههای موفقیت وجود دارد اما موفقیت برای هر فردی کاملا شخصی و منحصر به فرد است. توجه به توصیه های یک نفر معمولا بی فایده است. با توجه به این، توجه به نظریات بسیاری از افراد بزرگ که ایده های متفاوتی در مورد موفقیت دارند، میتواند یک جایگزین خوب باشد.

10 اصل موفقیت در زندگی (اینفوگرافی)

اصول موفقیت از دید افراد بزرگ (اینفوگرافی)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.